مقالات

معرفی 3 مدل از کاربردی ترین تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

کاربردی ترین تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان را می توانیم از مهم ترین مسائل افراد جهت ایجاد نمای ساختمان و زیباسازی آن می باشد. نمای ساختمان را می توانیم از مهم ترین عوامل در طراحی یک ساختمان بدانیم، چرا که در ابتدا این نمای یک ساختمان است که افراد را جذب خود می نماید. کاربردی ترین تجهیزات نور پردازی نمای ساختمان به نوعی باعث شخصیت سازی برای یک ساختمان می شود.

در ادامه مقاله سعی بر آن شده است که شما عزیزان را با 3 مدل از کاربردی ترین تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان آشنا نماییم. می توانیم به چراغ جت لایت، ریسه نواری و وال واشر اشاره شود چرا که این تجهیزات را می توانیم از کاربردی ترین در ایجاد نمای یک ساختمان بدانیم. همچنین در نظر داشته باشید که انتخاب تجهیزات مناسب برای نمای یک ساختمان دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

وال واشر کاربردی ترین تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

اگر قصد ایجاد و ساخت نمای یک ساختمان صاف می باشید وال واشرها از بهترین گزینه ها می باشند. وال واشر را می توانیم لامپ های ریز متعدد دانست که در کنار یکدگر طراحی شده اند.

در نظر داشته باشید که بر اساس نیاز استفاده کننده در توان ها و تعداد لامپ مختلف طراحی و تولید می شود. از ویژگی های منحصر به فرد وال واشر ها می توانیم به مقاوت آنها در برابر ضربه و رطوبت اشاره نمود. وال واشر را می توانیم در انواع مختلف شرح دهیم:

انواع وال واشر از دید چیدمان

وال واشرها از لحاظ چیدمان به دو دسته تقسیم می شوند وال واشر 1 ردیفه و دو ردیفه. وال واشر یک ردیفه دارای کاربرد عمومی بوده و بسیاری از آن به عنوان نور مخفی استفاده می نمایند همچنین در نور پردازی دیوارها، تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد.

وال واشر های 2 و یا چند ردیفه که به صورت معمول برای نور پردازی یک سطح وسیع به کار می روند و اگر دقت کرده باشید آنها را در بیلبوردهای اتوبان، موزه ها و گالری های فرش و همچنین برای نورپردازی پزشکی دیده می شوند. بسیاری از این تجهیزات در کشاورزی و صنعتی و محوطه ای استفاده می نمایند.

وال واشرها از لحاظ رنگ نور

وال واشر ها از لحاظ نور رنگ خارجی به سه دسته تقسیم می شوند. وال واشرهای تک رنگ که افراد باتوجه به نیاز رنگ دلخواه را خرید و از آن استفاده می نمایند. وال واشرهای چند رنگ یا RGB از ویژگی های منحصر به فرد این نوع وال واشر می توانیم به آن اشاره نماییم که این محصول دارای قابلیت ایجاد بیشتر از چند میلیون رنگ نور را دارد.

وال واشر B,G,R یا پرچمی که در تزئین پاک ها و میدان ها استفاده می شود. این نوع وال واشر هم به صورت بدون افکت و ثابت و همچنین با چند رنگ و با افکت کنترل می شود.

معرفی 3 مدل از کاربردی ترین تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

وال واشر ها از دید نوع نصب

وال واشرها به دو نوع روکار و توکار تقسیم می شوند. مدل روکار به طور معمول در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که دسترسی راحت نیست و یا در معرض دید قرار ندارند. وال واشر توکار که دفنی نیز نامید می شوند در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که رفت و آمد وجود دارد و تنها قصد وجود نور اهمیت دارد نه منبع آن.

وال واشرها از لحاظ افکت

افکت را می توانیم اینگونه تعریف نمود: حالت کم و زیاد و خاموش و رشن شدن المانهای نورپردازی را افکت می گویند. وال واشرهای مختلف دارای افکت های مختلف می باشند.

مزایای وال واشرها

همانطور که مطالعه نمودید در ارتباط با یکی از کاربردی ترین تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان یعنی وال واشر و انواع آن توضیحاتی ارائه شد حال لازم است که در ارتباط با مزایای کلی آن نیز اشاره ایی نماییم.

  • فوکوس ال ی دی ها در وال واشر بالا می باشد.
  • وال واشر ها دارای هماهنگی خوبی با DMX ها می باشند.
  • دارای راندمان نوری بالا
  • توان مصرفی کم نسبت به بقیه نور پردازها
  • قابلیت نصب در زاویه های گوناگون
  • تداوم نور خروجی در بلندمدت.

جت لایت ها در نورپردازی نمای ساختمان

جت لایت ها را می توانیم یک سیستم قوی جهت پرتاب نور دانست که در جهت نورپردازی ساختمان های بلند استفاده دارد. جت لایت های جدید دارای قابلیت آن می باشند که حتی در روز و در زیر نور خورشید نیز نور را پرتاب و به نمایش قرار دهند چرا که دارای قابلیت دفع حرارت و لنز آنتی یووی به منظور پس زدن نور خورشید می باشد.

از مزایای جت لایت ها می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • افزودن زیبایی ساختمان
  • قابلیت پخش و نمایش نور در روز
  • رنگ بندی های مختلف
  • مناسب برای ساختمان ها بلند، برجها

معرفی 3 مدل از کاربردی ترین تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

ریسه نواری در نورپردازی نمای ساختمان

به راحتی ریسه های نواری می توانیم از محبوب ترین تجهیزات نور پردازی بدانیم چرا که دارای کاربرد بسیاری می باشند و به راحتی امکان آن را دارد که در مکان های بسیاری نصب گردد. ریسه های نواری دارای ویژگی های فراوانی می باشند که در ادامه برای شما در ارتباط با  یکی از کاربردی ترین تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان توضیحاتی ارائه خواهیم نمود.

ویژگی های ریسه نواری را می توانیم به صورت زیر خلاصه نماییم:

  • خاموش و روشن نمودن ریسه ها از طریق ریموت
  • قابلیت کنترل شدت نور و همچنین رنگ آن
  • ممکن بودن جایگزین نمودن نور خورشید
  • وجود امکان استفاده از رنگ های مختلف و LED ها برای نور گلخانه ها
  • دارای مقاومت بالا در برابر آب و هوای مختلف

معرفی 3 مدل از کاربردی ترین تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

چراغ دکوراتیو در نورپردازی

چراغ های دکوراتیو را می توانیم از نیازهای زیبا سازی داخلی دانست. به راحتی می توانیم به این موضوع اشاره نماییم که نور پردازی دکوراسیون منازل دارای اهمیت بسزایی می باشد و همه به آن اهمیت ویژه ایی می دهند. آشپزخانه، اتاق خواب، محیط کار  و … را می توانیم از جمله مکان هایی دانست که نورپردازی آن دارای اهمیت بسزایی می باشد.

بسیاری از چراغ دکوراتیو برای کارهایی دگر استفاده می نمایند برای مثال بعضی جهت جلو بیشتر مبلمانشان از چراغ دکوراتیو استفاده می نمایند آن ها چراغ دکوراتیو را به طوری انتخاب می نمایند که بیشترین هماهمنگی را با محیط داشته باشه تا به هارمونی که در اتاق به کار رفته است بهم نریزد.

معرفی 3 مدل از کاربردی ترین تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

2 دیدگاه در “معرفی 3 مدل از کاربردی ترین تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

  1. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید … چراغ های دکوراتیو نما چه کاربرد هایی دارند ؟

    1. manager.a گفت:

      سلام ممنون چراغ های دکوراتیو نما بسته به نیاز شما کاربرد های مختلفی دارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *