مقالات

مهم ترین دلایل کم‌ نور شدن لامپ ال ای دی یا اس ام دی

دلایل کم شدن نور لامپ LED

امروزه از انواع لامپ ال ای دی و اس ام دی برای روشنایی استفاده می‌شود. گاهی اوقات بعد از مدتی، لامپ کم نور می‌شود. این نوع لامپ ها به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند، بسیار کاربردی هستند. مصرف کم برق، ایمنی و حفظ محیط زیست از ویژگی‌های این نوع لامپ ها است. اما مهم ترین دلایل کم نور شدن لامپ ال ای دی یا اس ام دی چیست؟ در ادامه با دلایل کم نور شدن لامپ آشنا خواهیم شد.

مهم ترین دلایل کم شدن نور LED
دلایل کاهش نور لامپ های کم مصرف چیست؟

باید به این نکته توجه شود که هر لامپ دارای طول عمر و تاریخ انقضای مشخصی است. در بسیاری از موارد مدت زمان استفاده از لامپ تمام شده است. لامپ‌های LED جزو با کیفیت ترین انواع لامپ کم مصرف هستند. از این رو به طور حتم دلیل خاصی برای نور کم آن وجود دارد. مشکل در چراغ یا روشن ماندن به مدت طولانی از دلایل اولیه کاهش نور هستند. اما این موضوع باید به صورت تخصصی بررسی شود. گاهی مشکلاتی که در هنگام نصب وجود دارد، موجب مشکل در نوردهی لامپ خواهد شد.

مشاهده محصولات

 

چراغ جت لایت

 

در فروشگاه تات نور

علت کم شدن نور لامپ کم مصرف LED و SMD

امروزه از دو نوع لامپ کم مصرف در سطح وسیعی استفاده می‌شود. لامپ‌های اس ام دی SMD تکنولوژی به روزتری نسبت به ال ای دی دارند. ممکن است بعد از نصب هر کدام از این دو نوع لامپ، مشکلات مختلفی مانند داغی، چشمک زدن، کم و زیاد شدن نور و  … ایجاد شود. برای اطلاع از دلایل کم نور شدن لامپ ال ای دی یا اس ام دی برخی از دلایل مهم را به صورت خلاصه ذکر خواهیم کرد:

  • خرابی چراغ لامپ
  • استفاده طولانی مدت از لامپ ال ای دی یا اس ام دی
  • به علت دمای زیاد و داغی
  • پایین بودن کیفیت تراشه
  • کیفیت فسفر لامپ
  • مشکل در فرآیند بسته بندی یا نصب
  • نگهداری نادرست
  • مشکل در براکت لامپ

همانطور که گفته شد دلایل بسیار زیادی برای کاهش نور لامپ کم مصرف وجود دارد. در این مورد تفاوتی بین دو تکنولوژی LED و SMD وجود ندارد. در نتیجه هر کدام از این موارد نیز می‌تواند برای هر دو لامپ ایجاد شود.

مهم ترین دلایل کم شدن نور لامپ ال ای دی

مشاهده محصولات

 

پروژکتور و چراغ توکار استخری

 

در فروشگاه تات نور

تعمیر و برطرف کردن کم شدن نور لامپ ال ای دی و اس ام دی

گاهی اوقات با وجود سپری شدن زمان کوتاهی از نصب لامپ، مشکل کاهش میزان نور برای آن ایجاد می‌شود. در صورتی که لامپ دارای گارانتی باشد، امکان تعویض آن وجود دارد. اما گاهی بعد از گذشت زمان طولانی این مشکل ایجاد می‌شود. با توجه به مطالب گفته شده برای دلایل کم شدن نور لامپ ال ای دی یا اس ام دی، باید نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. این کار باید توسط اشخاص با تجربه و با مهارت بالا انجام شود. زیرا یک شخص بدون دانش کافی در این زمینه نمی‌تواند مشکل کاهش نور لامپ را برطرف کند.

در بسیاری از موارد امکان تعمیر این نوع لامپ ها وجود دارد. اما گاهی ناچار به تعویض لامپ هستیم. بهتر است قبل از نصب لامپ به نکات زیر توجه شود:

 

  • خریداری لامپ‌های دارای ضمانت و گارانتی
  • نصب توسط افراد با تجربه
  • عدم استفاده از لامپ به صورت مداوم
  • جلوگیری از داغ شدن لامپ
دلایل کم شدن نور لامپ LED

روش جلوگیری از کاهش نور لامپ کم مصرف چیست؟

بهتر است موارد ذکر شده به طور کامل رعایت شود. در صورت عدم وجود مشکل ساختاری و یا نصب اشتباه، کاهش نور لامپ امری طبیعی تلقی می‌شود. بنابراین با رعایت موارد ذکر شده می‌توانید نسبت به خرید لامپ اقدام کنید. به طور کلی عمر لامپ های ال ای دی و اس ام دی بسیار طولانی است. به دلیل استفاده از تکنولوژی جدید در ساخت این نوع لامپ، کیفیت بسیار بالایی دارند.

با اطلاع از دلایل کم نور شدن لامپ ال ای دی یا اس ام دی، می‌توانید یک خرید به صرفه و مناسب داشته باشید. با توجه به امکان تعویض یا تعمیر این نوع لامپ ها، هزینه ها نیز کاهش می‌یابد. با رعایت نکات گفته شده می‌توان یک لامپ با طول عمر بالا را نصب کرد. زیرا تکنولوژی به کار رفته در نمونه های جدید، با کیفیت بالا طراحی شده است. جلوگیری از کاهش نور، بستگی به نوع برند و روش نصب و استفاده دارد.

دیگر مقالات

2 دیدگاه در “مهم ترین دلایل کم‌ نور شدن لامپ ال ای دی یا اس ام دی

  1. شهرام گفت:

    سلا خسته نباشید … چراغ های استخری توکار باید چه میزان از هم فاصله داشته باشند ؟

    1. manager.a گفت:

      سلام ممنون … فاصله چراغ استخری توکار حداقل 3 متر باید فاصله داشته باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *